|
![]() |
Tot i que el mercat de treball evoluciona en direccions molt diverses, l'ensenyament en centres de secundària és encara una de les principals sortides professionals per les que pot optar un llicenciat en Matemàtiques. L'oferta de places de l'ensenyament públic és abundant i això fa que l'accés a la funció pública sigui relativament senzill per als llicenciats a la nostra facultat (especialment si es compara amb altres carreres). Els centres privats també representen una interessant sortida laboral.Les Matemàtiques ocupen un paper central en els plans d'estudis tant de l'ensenyament secundari obligatori (ESO) com en les modalitats de Ciències de la Naturalesa i de la Salut, de Tecnologia i d'Humanitats i Ciències socials del batxillerat. El fet que estigui qualificada com a "asignatura instrumental" reflecteix la preponderància que se li dóna en el marc educatiu. Ensenyant Matemàtiques no solament s'incideix en els coneixements propis de l'assignatura (àlgebra, anàlisi, càlcul, geometria, estadística,... ) sinó que es forma l'alumne en el llenguatge propi de la ciència, es transmet la necessitat del raonament lògic i ordenat i, tanmateix, la importància de ser precís en les nostres apreciacions sobre el món (científic i humanístic) que ens envolta.
En conseqüència la incidència que tenen els professors de Matemàtiques dels els centres de secundària en la formació dels seus alumnes és molt considerable. Es tracta , doncs, d'una tasca engrescadora i d'àmplia repercusió social.